Nytta med nöje

21 juli 2020 jonas olsson

Presentreklam i Stockholm, och på andra orter, är något som kunder ofta blir väldigt glada över att få. Samtidigt är det en möjlighet för ett företag att både få glädja och göra reklam för sig själva. En situation som alltså är en vinst som går åt båda håll. Men vad är det egentligen för presenter som man kan ge till sina kunder? Ja, där är det nästan bara företagets fantasi som sätter gränser. Är man ett företag som arbetar med belysning så kanske det kan vara kul att hitta roliga produkter som ser ut som glödlampor men som kan ha andra användningsområden och förstås få företagets logga placerad på lämplig plats.

 

Choklad eller pennor

Om man vill ge sina kunder mervärdet av profilprodukter som presenter så finns det en mängd färdiga produkter som man kan välja bland. Vanligast är pennor, och vem har inte pennor hemma som det står något företagsnamn på? Det kan vara muggar, usb-stickor, tändare, ficklampor eller något gott att äta som kakor eller choklad i snygga burkar med företagets logga på. En annan vanlig present, som brukar vara mycket populär, är kepsen eller t-shirten och många är de som behåller dessa som minnen under långa perioder.

Fördelen med gåvor

Som kund är man van vid att bli kontaktad för att beställa produkter och tjänster. Därför brukar presentreklam vara extra uppskattad då det är något som man känner att man får utan att betala något för och som gör att man känner sig lite speciell för företaget. Ofta kan det räcka med något så enkelt som att man får behålla en penna eller att företagets säljare, eller chaufförer, överlämnar exempelvis en burk med godis till högtider som jul eller påsk. Både presenten i sig och företagets logga kan sedan stå som en fana hos kunden och minna om den goda viljan och att man finns.